04 November, 2007

Na'uzubiLLah himinzaLik

Di sini aku melihat....
Rambut sama hitam
Hati lain-lain!
Lain dikata lain dikota
Bertanam tebu dibibir mulut
Indah khabar dari rupa
Harapkan pagar, pagar makan padi....

Dan berbagai2 lagi...!
DAN....
Kesahnya berbunyi begini....

Buat apa kita mesti berusah menguatkan iman dan taqwa kita kerana itu bukannya mendatangkan hasil ekonomi dan kekayaan uang dan harta kesenangan dunia kita..??!

Bukankah yang penting ialah berusaha untuk senang didunia ini!Bukankah itu lebih praktikal dan itulah yang telah kita lihat dimana2 didunia sekarang ini!Bukankah ramai manusia didunia sekarang ini sedang berusaha kearah itu!
Oleh sebab itu....kita hendaklah jangan ketinggalan untuk turut serta memupuk fikiran, sikap dan kecenderungan hati jiwa kita beramai bersama mengejar kekayaan dan kesenagan didunia ini demi kejayaan kita didunia ini!

Perkara tentang iman dan taqwa hendaklah kita tinggalkan terlebih dahulu kerana itu tidak peraktikal didunia sekarang ini! Itu tidak akan dapat memajukan kita didalam dunia ini!Perkara tentang berusaha didalam hidup kita untuk memupuk dan membentuk sifat2 peribadi berjiwa luhur dan mulia tidaklah lagi relevan didunia sekarang ini!...Kita bolehlah letakkan perkara itu sebagai perkara sampingan saja!

Bukankah kita sering mendengar tentang kata2 bahawa agama Islam, iman dan taqwa itu adalah penghalang kepada kemajuan dan kekayaan manusia didunia ini!
Apa yang harus kita lakukan ialah...
Kita hendaklah pandai menutup malu kita dengan membuat sedikit propaganda agama dan coba melakukan amalan agama kita dimata manusia2 yang lain disekeliling kita!...supaya mereka akan memuji kita kerana telah melakukan ibadah agama islam kita!

Dan...
Kita jangan sekali2 berusaha untuk membentuk dan mempunyai peribadi dan jiwa yang mulia lagi taqwa kerana itu tidak akan memberi kita kekayaan dan kemewahan hidup didunia ini!

1 komentar:

UJANK MOTEQAR mengatakan...

I think you will never know how exactly experiencing such way of life if you never try. Or maybe you were in that mood when you wrote it....????

Keep writing and be a right girl OK !!!!

Myspace LayoutsGet your layout at MyCustomProfile.com

BLue...

BLue...
FaLL in Love

DoRaeMon

DoRaeMon